OTÁZKA: Zakoupil jsem přes internet televizor, ale po třech hodinách přestal fungovat. Kdo bude platit poštovné za vrácení zboží prodejci? Jedná se o balík vážící 35 kilogramů a zboží je vadné.
ODPOVĚĎ: Nejlepší bude televizor reklamovat. V takovém případě máte nárok na uhrazení nákladů spojených s reklamací. To znamená, že vám prodejce bude muset proplatit poštovné. Platí to ovšem v případě, že vaši reklamaci uzná. Další možností je využít právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů. Zde byste ovšem náklady na vrácení věci musel platit vy sám.
OTÁZKA: Otec kupoval chladničku na chalupu. Chtěl si ji nechat doručit v sobotu, ale objednávkový formulář mu automaticky odejmul možnost odevzdat starý spotřebič. Rád bych se zeptal, jak je to se zpětným odebíráním starých spotřebičů? Myslel jsem, že jde o povinnost prodejce.
ODPOVĚĎ: Podle zákona o odpadech je prodejce elektrozařízení určených k použití v domácnostech povinen zajistit, aby mohl spotřebitel při nákupu nového elektrozařízení bezplatně odevzdat své stávající, a to v místě prodeje nebo dodávky nového spotřebiče. Vzhledem k tomu, že jde o zákonnou povinnost, nemůže si za to prodejce účtovat poplatek. Tato povinnost se vztahuje také na e-shopy a není omezena pouze na pracovní dny. Doporučujeme vám trvat na bezplatném zpětném odběru starého elektrospotřebiče.
Kontaktovat můžete i poradenskou linku časopisu
dTest – tel.: 299 149 009