prosinec 2023

Právní poradna spotřebitelského časopisu dTest:

DOTAZ: Kamarádka mi prodala fotoaparát, který v obchodě koupila před necelým rokem. Foťák se mi však na letní dovolené rozbil, takže jsem ho chtěla reklamovat. V obchodě mi ale řekli, že já zboží reklamovat nemohu, protože jsem jej u nich nekupovala. Jak je to možné? Vždyť od koupě neuběhlo 24 měsíců a účtenku mám.

ODPOVĚĎ: Reklamovat zboží u prodejce může jen původní kupující, pokud nedošlo k postoupení práv z vadného plnění. Tato práva se totiž nevážou na věc jako takovou, nýbrž jde o práva a povinnosti smluvních stran kupní smlouvy. Pokud spotřebitel chce zakoupené zboží prodat, může na nového kupujícího práva z vadného plnění převést, ale není to jeho povinnost. Převod práv z vadného plnění lze provést takzvaným postoupením pohledávky. Vzor tohoto postoupení naleznete na našich webových stránkách www.dtest.cz/vzory.

Kontaktovat můžete i poradenskou linku časopisu dTest – tel.: 299 149 009

www.dtest.cz