duben 2021

Právní poradna spotřebitelského časopisu dTest:

DOTAZ: Zaplatil jsem zimní dovolenou na horách. Ubytování vůbec neodpovídalo popisu, ložní prádlo bylo špinavé, pokoj malý, vytápění nedostatečné. Jelikož jsme si s přítelkyní dovolenou nechtěli kazit nějakými hádkami s recepcí, rozhodli jsme se problém řešit až po návratu a nárokovat si u cestovní kanceláře slevu. Jaké bylo naše překvapení, když nám cestovní kancelář sdělila, že nic platit nebude, protože jsme přišli pozdě. Opravdu takto může cestovní kancelář jednat?

ODPOVĚĎ: Pokud má zájezd nedostatky, je třeba se proti nim ohradit hned na místě u delegáta nebo v recepci hotelu. Pořadatel je povinen zajistit nápravu, a pokud ji nezjedná včas, můžete si ji zařídit na jeho náklady ve vlastní režii. Právo na slevu z ceny zájezdu vám ovšem vznikne jedině tehdy, pokud jste skutečně vadu vytkl bez zbytečného odkladu u delegáta a umožnil cestovní kanceláři vyřešit problém v přiměřené lhůtě už na místě. Při závažných nedostatcích můžete navíc požadovat i náhradu ztráty radosti z dovolené. Podat reklamaci však nelze zpětně až po návratu. Cestovní kancelář vám v takovém případě není povinna slevu poskytnout.

Kontaktovat můžete i poradenskou linku časopisu dTest – tel.: 299 149 009

www.dtest.cz