DOTAZ: V prodejně obuvi jsem si koupila boty, u kterých se po tříměsíčním nošení odlepila podrážka. Boty jsem reklamovala. Během dvou dnů jsem byla vyrozuměna o vyřízení reklamace. Dostavila jsem se na prodejnu, kde mi bylo oznámeno, že reklamace je uznána a mám si vybrat jinou obuv ve stejné ceně nebo doplatit za obuv dražší. Ráda bych se zeptala, zda je toto standardní postup.
ODPOVĚĎ: Postup prodejny není v pořádku. Podle občanského zákoníku máte právo na dodání nové věci či její součásti nebo bezplatné odstranění vady. Pokud to není možné, můžete od smlouvy odstoupit. Namísto výše uvedených nároků můžete požadovat přiměřenou slevu. Zákon nepřipouští, abyste si musela vybrat jinou obuv ve stejné ceně nebo doplatit za dražší. Trvejte na tom, aby vám obchod dodal nový pár bot, jaký jste si zakoupila, nebo vrátil peníze. Rozhodně si nemusíte vybírat jinou obuv v prodejně obchodníka. Jde pouze o vaši svobodnou volbu, zda se rozhodnete na nabídku prodejce přistoupit nebo ne.
Kontaktovat můžete i poradenskou linku časopisu dTest – tel.: 299 149 009