DOTAZ: Některé e-shopy účtují poplatek za osobní vyzvednutí zboží na prodejně. Pokud takové zboží posléze reklamuji, musím se i já dopravit na prodejnu. Neměl by prodejce v takovém případě naopak zaplatit moje náklady?
ODPOVĚĎ: V některých případech opravdu můžete požadovat úhradu dopravného. Podle občanského zákoníku platí, že kdo má právo reklamovat zboží pro vady, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Sám zákon pracuje s pojmem účelně vynaložené náklady. To znamená, že pokud zboží reklamujete a musel jste se do prodejny dopravit, můžete požadovat po prodejci uhrazení dopravného. To ale pouze v případě, že je reklamace uznaná a že jste nemohl zvolit levnější způsob dopravy jako například zaslání reklamovaného zboží poštou.
Kontaktovat můžete i poradenskou linku časopisu dTest – tel.: 299 149 009