Organizace ŽIVOT 90 nabízí seniorům službu tísňové péče NADOSAH. Ta pomocí speciálního zařízení zajišťuje vzdálenou hlasovou komunikaci s dispečinkem a včasnou pomoc v případě pádu nebo náhlého zhoršení zdravotního stavu.
Využívá ji i paní Jarmila, kterou služba již několikrát zachránila. Paní Jarmila bydlí sama v malém bytě. Manžel jí před několika lety zemřel a syn žije v zahraničí. Chodí k ní jen dvakrát do týdne pečovatelka s nákupem. Právě ta ji jednou našla ležet na zemi, poté co upadla a nedokázala sama vstát. Doporučila jí proto službu NADOSAH, která funguje nonstop a klienti se mohou kdykoliv jedním stisknutím tlačítka spojit s dispečinkem, který zkontaktuje blízké, přivolá pomoc smluvní výjezdové služby nebo složky integrovaného záchranného systému.
Paní Jarmilu navštívila sociální pracovnice ze ŽIVOTa 90, vysvětlila jí, jak tísňová péče NADOSAH funguje a společně se domluvily na jejím zavedení. Několik týdnů poté paní Jarmila upadla v koupelně, naštěstí měla na ruce vodotěsné tlačítko, které stiskla, a i přes zeď slyšela, jak na ni mluví operátorka z reproduktoru zařízení ve vedlejší místnosti. Sdělila operátorce, že upadla a nedokáže sama vstát. Dispečerka podle individuálního plánu, na kterém se při zavedení služby domluvily, kontaktovala smluvní výjezdovou službu, která si na dispečinku vyzvedla klíče od bytu a do půl hodiny dorazila na místo. Pracovníci výjezdové služby pomohli paní Jarmile se zvednutím, ujistili se, že není zraněná a uklidnili ji. Dispečerka se pak další den v rámci pravidelného obvolávání, které je součástí služby, telefonicky s paní Jarmilou spojila, a ještě jednou se ujistila, že je v pořádku a nic jí nechybí.
Více o službě na www.sluzbanadosah.cz nebo na tel: 222 333 546