prosinec 2022

Právní poradna spotřebitelského časopisu dTest

DOTAZ: Nakoupila jsem v internetovém obchodu hračky pro děti a vše zaplatila předem kartou. Bohužel zboží do týdne nepřišlo, navzdory slibům prodejce. Uvedený telefonický kontakt je nedostupný. Mohu se nějak bránit?

ODPOVĚĎ: V prvé řadě doporučujeme před provedením koupě e-shop vždy prověřit. Pomoci vám může náš pomocník na www.dtest.cz/eshopy. Dnes bohužel není problém vytvořit na falešnou identitu věrohodně vypadající webové stránky, vybrat od pár důvěřivců peníze a zmizet. Většinu těchto podvodů je možné včas odhalit, ale musíte mít k dispozici informace. Pokud již o zboží zájem nemáte, můžete odstoupit od smlouvy uzavřené přes internet. Pokud vám prodejce do 14 dnů od odstoupení nevrátí peníze, můžete oslovit vaši banku a požádat o takzvaný chargeback. Jde o službu, s jejíž pomocí lze žádat vrácení peněz na kartu, pokud někomu obchodník neposkytl službu nebo zboží. Poskytování služby je však ze strany banky dobrovolné.

Kontaktovat můžete i poradenskou linku časopisu dTest – tel.: 299 149 009.