leden 2024

Právní poradna spotřebitelského časopisu dTest

DOTAZ: Přes internet jsem si objednal matraci. Nebyl jsem s ní spokojen, a chtěl jsem ji vrátit. Prodejce ale říká, že z hygienických důvodů ji nemůže přijmout nazpět. Je tomu skutečně tak?

ODPOVĚĎ: Občanský zákoník stanoví, že nelze odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které spotřebitel obdržel v pevně uzavřeném obalu, přičemž tento obal rozbalil, a vrácení zboží tak není možné z hygienických či zdravotních důvodů. Tato výjimka se vztahuje například na zubní kartáčky či roušky. Podle názoru Soudního dvora Evropské unie se však tato výjimka nevztahuje na matrace, jelikož jejich vyzkoušením není vyloučeno další použití jinými osobami. Od smlouvy tedy můžete odstoupit a požadovat vrácení peněz.

Kontaktovat můžete i poradenskou linku časopisu dTest – tel.: 299 149 009

Další zajímavé informace naleznete na www.dtest.cz.